Wednesday, January 7, 2009

SAWAN? teacher...i want to......

SCENE 1:

"yeah..yeah...La nak school smart reader..La nak school smart reader ".. 2 hari ni..ini ajelah script najla kat rumah..lps mandi..lps breakfast..lps lunch..lps dinner pun..itu aje yg disebutnya.. tp en putra..2 hari ni makin pendiam plak dia... emm agak2nya kenapa ye?puas gak memikirkannya..sakit ka? ada problem ka? demam ka? aduh...lotih aku memikirkannya... tapi lps aje najla cium pipi en putra mlm tadi..ditambah pulak dgn kata2 "La sayang papa..La nak school smart reader".. aku tgk en putra dah mula berubah.. dah mula nak senyum..dah mula nak bergelak ketawa... ptg tadi..dah mula nak bergurau dgn aku... emm..aku rasa..mungkin ada kena mengena dgn yuran pendaftaran school najla semalam  kot..haha! tak abis lagi kena sawan terkejut! takpalah en putra..anak pun 2 je... okla tuh...demi anak..hehehe..
tp..walaupun en putra dah berubah..hatinya masih luka berdarah..tengah aku beria2 berbicara dgnnya tadi.. dia pula melukakan hatiku...ahaks! pedihnya.....
 
den : "pa, apsal org lelaki suka ckp bini ni tak sporting?" sambil memuncungkan mulutku ke scrin laptop..melihat column chat antara en putra dgn kawannya berbicara tentang bini yg tak berapa nak sporting bab2 berYM dan ntah apa2 lagi....

en putra : "ntah...!" pendek lagi jawapannya....

den : "awak ckp kat kawan awak..bini awak nilah yg plg sporting..plg IT!" dgn penuh semangat lontaran suaraku...penuh gaya..penuh emosi..

en putra : "a'ah...bini saya memang cekap IT tp tak tau mengira!" selamba lagi jawapannya..kali ini dihiasai dgn jelingan manja darinya... aku kebuntuan.."apa kena mengena IT, YM, Facebook dgn mengira?" kata hatiku... puas aku memikirkannya....dan akhirnya....

den : " hahaha!!! apa plak? dah awak kata ikutlah...ikutlah.... ingatkan awak ok jer!!!" sambil ketawa aku menjawab... rupa2nya en putra tak abis2 lagi dgn sawan terkejutnya itu...... :P


SCENE 2:

dalam keadaan najla yg terlalu excited....aku mengingatkannya agar bertutur dalam bahasa inggeris di school nanti..
den : "najla...nanti ckp omputih ngan kawan2 & teacher tau?" ingatku pada najla..

najla : "ok umi...." dgn senyuman dia menjawab..

den  : " najla, kalau teacher tanya, what is your name?.. La nak jwb apa?" aku bertanya...

najla  : " my name is najla sufya" penuh confident..

den  : " kalau teacher tanya, how old are you?" soalku lagi..

najla : "am 5 years" sambil mata melihat tv....

den  : "kalau teacher tanya,  what is your papa's & umi's name?" 

najla : " my papa surya putra & my mom satul makdiah" selamba jawabnya ...

aku & en putra ketawa terkekeh2.......kali ni giliran najla pulak bertanya..

najla : "umi, kalau La nak pi toilet, nak ckp apa?"

den : " La cakap, teacher, i want to go to toilet"  aku mengajar..

najla : " umi, kalau La nak berak...La kena ckp, teacher, i want to berak ye umi?" soalnya...

aku yg tgh kusyuk mengajarnya..... terus ketawa berdekah2...hahahahahahaha! 

1 comment:

  1. hahahhahaahhaa... ye tak ye gak tu kan... najla dh besor... mesti lg petah berkata-kata kan kak lim.. hehehe.. nawfal ni mcm muke kak lim lah.. najla mcm papa dia sket.. wah, bestlah tgk anak akak ni.. kecit2 dh bijak.. kak lim the sporting mommy.. + hot too.. maklum ler cam camelia + deana yusuf.. kekeke =)

    ReplyDelete