Friday, January 9, 2009

Gambar passport najla yg pertama.

bak kata en putra pada kawan2nya tatkala menjawab panggilan telefon " haha! aku baru antaq anak aku pi sekolah!" ...emm..tak sangka dah besar rupanya anak dara aku tuh..bukan senang sebenarnya anak nak masok sekolah ni..walaupun baru tadika, tu pun baru 5 thn...rupa2nya..byk gak bende yg nak dibuat.... hehehe...tu blom masok darjah satu, masok sek menengah...& insya allah masok u pulak....... & sebagai perkara pertama yg aku & en putra kena buat...bawak najla pi amik gambaq passport.. 

Najla : "umi, teacher suruh bg gambar" kata najla padaku...

den : "a'ahla...umi lupa plak.... nanti kita ajak papa pegi mlm ni" aku menjawab sambil mendukung Ian menuju ke ruang tamu.

Najla : "Pa, mlm ni kita pi amik gambar La ye?" ajak najla pada papanya terus melompat ke pangkuan en putra yg ketika itu begitu kusyuk menonton tv...

en putra : "ok......"  seperti biasa ...begitulah jawabnya........

aku yg sentiasa teruja dan penuh gelora ini....begitu bersemangat menyiapkan anakku....siap dgn bedak MAC yg penuh ku sapu di mukanya.... kucalit pula selapis lip gloss dari NIVEA yg bersinar2....dan kusikat2 rambutnya..berkali2 sehingga aku betul2 puas hati dan terpaksa pulak amoi kedai gambar tu menungguku......... dalam hatiku berkata "haa amoi..tunggulah kau kejab...mana buleh anak aku amik gambaq comot2!".......... dan en putra yg baru mula nak memahami karenah isterinya yg begitu menitik beratkan hal ehwal anak2....dan juga begitu memahami minat anaknya yg amat teruja dgn segala bagai jenis photo shoot..malah tidak pernah lagi menghampakan dgn pose2 nya menarik........ akhirnya en putra akur dgn 2 insan bergelar wanita di dalam hidupnya........

dan setelah mendengar comment dari amoi kedai gambar itu "wah...bagus! bagus! haa pandai aaa..pandai aaa  amik gambar.." sambil mengangguk2 kan kepalanya... dan setelah kuhulurkan RM 17 sebagai bayaran kepada 8 keping gambar......dan inilah hasilnya...inilah dia..gambar passport pertama NAJLA SUFYA....... 

tapi bila ku amati gambar tersebut.. "eh! macamana pulak rambut najla ni boleh panjang sebelah?? aduh........."......

1 comment: