Thursday, January 1, 2009

kayanya aku!!!!!!


pagi ini..terlewat lagi kuterjaga dari tidur...maklumla..malam tahun baru, mungkin ramai anak muda berfoya2 meraikannya sambil menyaksikan bunga api..begitu jugak pak lah & datin jeane....menari2 sambil menyanyi dan bercountdown di dataran merdeka malam tadi....  

tapi aku..en putra & najla..hanya menyambutnya di depan tv, sambil melipat 1 bakul baju, najla yg sibuk mencuba mainan percuma dari wendy's & en putra masih berusaha menambah harta qarunnya dgn berlumba kereta di facebook...katanya boleh kaya..tak tau plak aku....

en putra : " wooo umi!!! saya ada 4 lamborgini, 4 mini cooper, 2 ferrari..4 workshop..2 cassino..bla..bla..bla..." jeritnya kegembiraan.... 

aku yg kusyuk dgn lipatan baju yg bertimbun2.... terus bangun dan menuju ke balconi..menjenguk ke bawah mencari2 sesuatu........en putra yg kegembiraan tadi bertukar kehairanan...

en putra : "awak carik apa?" tanyanya padaku....  

den : "carik ketalah..tadi awak ckp kita dah kaya..ada 4 lamborgini..4 mini cooper, 2 ferrari...saya tgkla kat bawah..tgk kat mana awak parking semua keta tu?" selamba aku menjawab....
en putra yg tadi kebingungan...terus tersenyum kambing..lucu dgn kelakuanku..atau mungkin terasa dgn sindiranku......sambil hatiku berkata "haaa..amik hang...tak abis2 main street racing tu! ingat boleh kaya agaknya! ceh!"......

1 comment:

  1. wakah kah kah kah... amin amin... doalah kaya hari2 kak.. mesti kaya nnt kan.. klako laa kak lim ni cam dolu2.. hahahaahaha... mmg kaya raya ni.. kete mewahh, mak oih.. cam beli kat psr mlm lak.. adeh2.. akak tak main game tu kak lim?.. nnt msti bleh lagi kaya drpd husband akak.. hahaha..

    ReplyDelete