Monday, March 16, 2009

~ MAK AIIHH... PUNYALAH KEDEKUT!



Sedang aku bermain2 dengan hero pujaan hatiku... tiba2 en putra datang menyertai kami.. dan terus bersuara...

en putra: "awak, malam ni kita nak makan apa?" soalnya kepadaku...

den: "ntahla wak...saya kenyang lagi ni... tadi makan banyakla!" aku menjawab..... 

en putra: "wak, saya bawak awak makan kat kedai arab nak?" soalnya lagi... kali ini wajahnya ada sedikit keriangan....

den: "emmm.. kedai yg abah selalu pergi tu ke? alaaaaa.... saya tgh kenyang ni...kalau nak pegi, kita tunggu time saya betul2 lapaq ..... barula best makan...order semua yg sedap2 kat sana !!!!!" kali ini aku pula yang teruja...sambil memikirkan makanan yg enak2.... 

en putra: "laaaaaaa.... saya mmg nak time awak kenyang.... nanti pegi sana awak order sikit je!" selamba aje kata2 yg terpacul dari mulutnya... wajahnya tidak memberi sebarang emosi...... tulus benar luahan dari hatinya.......

den : " cessss!!! kedekut punya orang!!!!!! baik tak payah ajak saya pi makan!!!!!! " jeritku sambil membalingkan bantal ke mukanya........ tercalit rasa hampa & terkilan sambil dibungai rasa kelakar............ 

tapi dia.. masih... masih lagi en putra dgn senyum sumbingnya... mengiakan lagi kata2nya tadi..... tersengih2 dan selang beberapa minit barulah dia sedar yg kata2nya itu ada unsur2 jenaka atau mungkin juga terserlah ciri2 org yang bakhil...... dan akhirnya..... dia ketawa berdekah2 sambil terhangguk2 kepalanya........ cehhhhhh!!!!! 

after 6 yrs of marriage........... pic taken by our dotter najla sufya.... 

No comments:

Post a Comment