Sunday, March 22, 2009

~ FACEBOOK DAN KESANNYA????




2, 3 hari ni, aku rasa serba tak kena..kejab ok..kejab tak ok.. ada je bende dalam kepala otak ni..kejab pikir..kejab blank semacam.... dalam hati plak... sebu je rasanya.... nak luah tak boleh... nak simpan ..aduh! bertambah2 senak rasanya.... bila otak & hati dah tak keruan... maka semua tingkah laku serba tak kena.. badan sakit! jiwa kacau! hati lara....... pusing..pusing! yg paling teruk.. cepat betul badan rasa penat! sakit kepala..sakit belakang.... punggung aku yg dah hilang sakitnya dek urutan berbisa mak ciknya si joe...kini menjengah semula... nak bangun sakit...nak duduk pun sakit... apa lagi!!!! makin kacau la aku di buatnya! tambah2 bila kita yg menanggungnya sendiri! semua keje nak buat! bangun duduk.. kejab menonggeng.. kejab berlari! angkat itu ini... seret sana..sorong sini..sental atas..sapu belakang....  aduh... badan mana yang larat... tapi aku..nak tak nak... aku jugak yg buat!!!!!! anak2 tak payah cakap... yg kakak.. " umi!..umi! nak itu.. mana ini?"... yg adik..." ehek..ehek...eeemmm mi!... eemmmma" mintak di dokong...mintak disusui... memang penat rasanya... penat yg tak mampu nak aku  tulis bagaimana rasanya.... penat mental physical... erggghhhh.......

aku bukak facebook...layan mana2 yg patut... dah macam tempat luah perasaan pulak kat facebook tu..aku tulis... "alim sharif is very tired mental & physical...... really need some fresh air to breath again........" ntah macamana.."tetiba yesterday en putra kejut aku bgn pagi...

en putra : " wak... kita pi titiwangsa nak?" kejutnya..

den : "issshhhh.... ntahla...nak buat apa?" tanyaku dalam keadaan mamai...

en putra: "saje je laa" pendek jawabnya....

aku bgn lantas mengejutkan najla...tp hampa.... najla menangis tak nak pergi.. mengantok katanya... rupa2nya.... malam kelmarin dia tido pukul 1 lebih... si najla layan dvd.. papanya pula layan psp... issshhhh.. teruk 2 beranak ni... pagi tadi bgn tido...kami meneruskan hajat en putra... bersantai di titiwangsa.... emmm.. dlm hati aku ada gak terfikir..kenapalah en putra ni tiba2 ajak aku & anak2 ke titiwangsa.... agaknya dia terbaca facebook aku...hehehe... bagus jugak ada facebook ni ye! macam salah satu alat perantaraan pulak ye.... dah penat bercakap, kat rumah cakap.. dalam tepon cakap... kita pakai sms pulak... tp kalau pakai sms...nak kena reply pulak... macam tu jugak via email... bila dah send... nak tak nak... terpaksa membalasnya.....  dan kelmarin.... baru aku terfikir.... wahhhh...agaknya sekarang ni... guna facebookla pulak..... sampaikan hajat pakai tulis je....... hahahahahahaha!!!!  walaupun bukanlah hajat sebenar aku nak amik udara segar tu kat titiwangsa ke... kat taman bunga ke.... aku tak kisah.... aku appreciatela apa yg en putra cuba usahakan itu!! thanks ye!!!

maka kelmarin jugak... kami ke taman tasik titiwangsa sekali lagi.... melihat gelagat najla bermain dan nawfal tersengih2 melihat semua orang yg lalu lalang..... aku tersenyum, dalam hati...... "ngeh....ngeh.... agak2nya... kalau aku tulis semua bende yg best2 yg aku nak kat facebook lagi.... en putra boleh bagi lagi tak?"  kwang3x.......... 

           *ALIMPUTRA'S FAMILY @ TAMAN TASIK TITIWANGSA*

                              *KAKAK NAJLA YANG HAPPY!*
            *NAJLA WITH HER NEW FRIEND - PLAY TOGETHER*

      *IAN NAWFAL - DAH BOLEH DUDUK DALAM STROLLER..YES!*

                                   * KITA MINUM DULU! * 


                                          *THE DOTTER*

                                        *THE MOMMY*

                                         * THE DADDY*
and also the best shot from en putra & me.......

                         this pic taken by mr putra...

                       and this pic taken by me......

1 comment:

  1. Aku suruh ko ambil Maid ko x nak. Ko jadi la housekeeping supervisor, sambil perhatikan maid tu buat keje mcm style ko , sental sana, lap sini sana, so ko x la penat mcm skg, yg keje remeh temeh yg buat ko penat. Mcm kami, keje rumah (housekeeping) dah serah kt Maid, aku dan rini hanya perhatikan dan kasi komen, kalau x puas hati, ko ajar Maid ko cara kemas/mop/bersih ikut style ko.

    Psttt ...walaupun kami ada Maid, still tak lepas tangan sepenuhnya. Rini still masak 100%, aku still uruskan pasal baju ( yg mana handwash, yg mana machine@hand wash function, yg mana rendam, yg mana terus cuci). At least, ko ada masa with ur kiddos, lagipun kalau ko x suka Maid sepenuh masa, upah on weekly basis, senang & mudahkan skit keje ko. Keje full time housewife need a break.. Ask En Putra hired, setakat bayar gaji RM500-600 sebulan tu dia bole penjam mata.

    ~Ur best fren in Doha~

    ReplyDelete