Tuesday, December 30, 2008

RUMAH URUT? MATI AKU!!!! -BHGN 2


jam menunjukkan pukul 12.30 tgh hari..tiba2 pintu rumahku diketuk org..terpacul seorang wanita dalam lingkungan umur akhir 40an atau awal 50an... kedatangannya disambut oleh en putra.. ketika itu aku masih di kamar mandi...kemudian aku terus  menyambut kedatangan wanita itu dan bersalam salaman… ya dia adalah "mak cik Joe yg terkenal itu"....aku teringat pesanan joe padaku...jgn berlagak normal..”aduh! nak kena berlakon ni..kang terperanjat pulak makcik si joe tgk aku !” bisik hatiku..

selepas berbual mengenalkan diri..aku terus mengajak makcik Joe ke bilik..bersedia untuk diurut.. pada mulanya perbualan diantara aku dgn makcik Joe agak malu2..penuh sopan santun… tutur bicaraku disusun manis.. walaupun makcik joe berasal dr N9, loghat negerinya langsung tidak kedengaran..lagak orang Kuala Lumpur jati…..

Mak cik Joe memulakan acara....jari jemarinya mula menyentuh setiap inci tubuhku.... sungguh sedap kurasakan..lega…lama kelamaan...kurasakan sentuhan yg mulus tadi bertukar menjadi semakin ganas… ditekan2nya badanku..dipicit2nya bahuku…ditenyeh2nya punggung dan kakiku…aku yg bagai diulit mimpi tadi tersedar dari lamunan…tuturku yg disusun manis bertukar menjadi simpang siur…. Dan aku….

 Den : “mak cik! Sakit! Adeh!...errkkk!!!...aaarrrkkk!!..huuuuu..huuuuu” rengekku..

Badanku terliuk2 menahan sakit… makcik joe masih diam seribu bahasa…kusyuk sungguh dengan kerjanya.

“adeh…..isshh….erkkkkkkk” ..menahan sakit..kali ini makcik joe bersuara..

 Makcik Joe : “haaa..apasal? sakit ke? Ni makcik baru pegang je, belom urut betul2” perlahan saja suaranya, sesuai dgn wajahnya yg lembut dan bersahaja…persis kawanku si Joe itu.

 Den : “sakit cik.. tu belom urut lagi ke? Aik..belom urut dah sakit..abis tu cik buat apa?” dalam menyeringai kesakitan aku bertanya..

 Makcik Joe : “haaa..tu makcik baru pecahkan angin je…issshhh…takde ruang pun bdn kau ni..penuh angin.. urat2 semua dah keras! Tu yg kau sakit….” Tegas saja bunyinya….makin lama alunan urutannya itu makin mengganas…aku yg tadi masih bisa menahan kesakitan sudah makin hilang pertimbangan…

 Den : “adeh…makcik! Mati eden ni aaaa…sakit cik…adeh…” aku menjerit kesakitan tatkala jari jemarinya yg kurus berurat itu memicit lenganku… sakit yg tak dpt kuceritakan..betul kata kawanku joe…sakit gila tu dia urut! Aku pun tak tahan”…masih terngiang2 lagi kata si Joe padaku tempohari….

 Den : “ alamak cik..ni putus dah urat perot den ni cik..mati den..mati aaaa”  aku mula hilang arah…bagai meroyan terjerit2..kali ni air mataku sudah meleleh.. bagai  “naik syeikh” aku yg kesakitan terus pandai bercakap dgn loghat negeri sembilan…mak cik joe ketawa geli hati melihat gelagatku…

 Makcik joe : “haaa..ni apo eh? Ado mutiaro kek kaki ni? Issshhhh..tak pernah berurut ko ekau ni?” soal makcik joe padaku..jarinya menekan2 bahagian kaki…

Den : “haaaa…mutiaro tu den simpan yo..mano tau lopeh ni den buleh gadai .. dapek gak duit..” aku menjawab dalam kesakitan…separuh sedar apa yg telah aku perkatakan..hanya yg kedengaran..makcik joe ketawa terkekeh2…

Makcik Joe : “teruk betul badan ekau ni..angin dah buleh buat jambatan..dah macam tembok” masih ligat memicit2 setiap ruang badanku….aku hanya pasrah…menahan kesakitan..air mataku terus meleleh…..

Selepas 1jam lebih makcik joe mengerjakan aku, dia meminta izin untuk pulang….  Aku yg masih kesakitan berbesar hati untuk mengikut en Putra menghantarnya ….. dlm perjalanan, aku masih sempat mengatur temujanji kali kedua…bak kata joe lagi “ dah alang2 ko dapat dia…baik ko janji ngan dia bila nak urut lagi…kalau tak susah nak dapat!” aku akur….. kali ni…makcik joe menyuruh aku mengambilnya pada hari ahad….

Hari ahad tiba…kali ini, sessi berurut dgn makcik joe berjalan baik…sakit yg kurasa pada hari pertama, tidak kurasakan lagi…mungkin separuh angin2 dibadanku sudah hilang…urat2 ku pun sudah mula lembut… walaubagaimanapun………jari-jari kurus berurat itu masih menghantuiku……… sessi ketiga masih harus kutempuhi………… dan kini…aku masih bisa merasakannya………

antara kesan lebam di lenganku.... tu belom tgk part lain dibadanku....adeh...sakit gilos!!! apa2 pun...mmg lega lps kena urut...rasa ringan je bila bgn tido.... cuma sakit akibat kesan2 lebam..oh ya..bab sakit punggung tu...alamak...mmg tulang..makcik joe pun kata tulang aku dah bengkak... argghhhhh...................................................

3 comments:

  1. camno nak jadi artis ni... diorang tu kono urut pun ontok2 yo, masih control lawa....

    ReplyDelete
  2. hehe...aku kalau jadik artist paling popular pun..jerit totap jerit! tak tahan aku aaaa... meleleh ayaq mata woi!!!
    time aku meracau kesakitan tu yg lawak..ntah bila masa ntah aku pandai bonar speaking noghoghi...hahahahaha!

    ReplyDelete
  3. huish.. lobam2 ni.. apekahhhh??? urut ke ape nih kak lim?...

    ReplyDelete