Friday, December 26, 2008

Cuti oh cuti!..bila aku boleh bercuti?

Semalam, 25 December 2008, hari x'mas.. semua org cuti...hanya den & en putra je yg tak tau semalam hari cuti...ni semua gara2 den yg dah tak pernah nak amik tau bila ada cuti atau sbb mmg tiap2 hari  den bekerja..takde istilah cuti dah dlm hidup ni! sampai den kena tongkinglah ngan sorang member ni haaaaaa.....

telefon bimbit motorola VR warna hitamku yg dah lunyai berbunyi.....

den   :  "ello....." dgn nada yg ayu menjawab panggilan tepon pada pukul 10 pagi hari selasa lepas.

Joe@zura/Ju : "elloo....woi! tido eh!?" tanya kawanku sambil tergelak2 kecil kedenganran suaranya dicorong telefon..

den  : "hehe..mana ada! oghang tgh tgk tv ni" aku menjawab...walaupun pada waktu tu aku tgh tersengih2 seorang diri sambil tv memerhatikan diriku... teringatkan mimpi indah aku mlm tadi..

joe@zura/Ju : "ni aku nak ajak mkn kat rumah aku hari khamis ni..sambil berbincang pasal pi chearting" panjang lebar kata2 kawanku ..

den : " khamis eh...emm..alamak..hari tu pak ya nak bawak pi ampang puteri..nak check sakit bontot ni aaa"... aku menjawab sambil menggaru2 dahiku... "eh! ko cuti ke buat makan2 hari khamis?" tanyaku lagi....hairan dgn kawanku sorang ni...sambil dalam hati berkata " amboi mak cik ni..nak buat makan2, sanggup amik cuti tu..kih..kih.."...

joe@zura/Ju : "WOIIIII!!!!!! hari khamis ni cutilah! x'mas! " terjerit kawanku ..." doctor pun cutilah!!" sambungnya lagi sambil ketawa berdekah2.....

den : " haaa?..cuti eh? x'mas eh?...aku manalah tau cuti2 ni joe! aku tak keje dah....hahaha!" agak terkedu dgn jeritan joe kawanku...aku pun menyambung hilaian ketawanya yg dah macam pontianak sakit perot... tawanya semakin mendayu2..tanpa henti..... "emmmm.tgk aa nanti..tanya kat pak ya dulu ok.." sambungku lagi setelah mendengar kawanku tidak berbicara apa2....... ketawa lagi! dalam hati......" dia ni ketawakan aku tak tau hari cuti ke? ketawakan aku sbb dah tak keje?"............ sejenakku terfikir........sedih.....

joe@zura/Ju : "ok...nanti kau bg tau aku...sms pun takpe... aku nak tau berapa org nak dtg, nak kira berapa pot nasi aku nak masak" kawanku berkata...mungkin penat mentertawakan aku tadi....

den : " hehehehe..ok..ok...nanti tepon ko" jawabku pendek sambil tertawa kecil...... masih memikirkan bilakah hari cuti yg seterusnya....... adakah aku masih bisa merasakan kebahagiaan bila cuti menjelma..... perasaan yg aku rindui ..seperti waktu ku bekerja di ExxonMobil bersama kawan2 yg suka menyambut kedatangan cuti.............aku pasrah!

1 comment:

  1. kalau cuti thaipusam ke, birthday sultan ke bole terima lagik... yang ni Merry Christmas la dey, aiyyooooo

    ReplyDelete