Saturday, February 14, 2009

~ NAJLA & NAWFAL @ CHERATING.



7th till 9th February 2009 yg lepas, aku bersama rombongan cik kiah x-iiumt students telah bercuti di cherating..kira our 2nd gathering yang amat berjaya...sehingga semua urat perot dan tulang rahangku sakit2 belaka akibat terlalu banyak ketawa... dan sebagai official photographer yg dilantik oleh bebudak ni semua...aku tak sempat nak amik gambar family aku sendiri..... kalau gambar aku tu..lagi takdelah..... ingat nak buat project D40 kat tepi pantai ke.... baring2 atas pasir ke.... sambil melihat matahari terbenam ke....emmmmm... takde can langsung...sbb aku syok amik gelagat member2 aku semua...hahaha...lawak tak henggaaattt.....
tapi takpe, disebabkan aku mmg minat bab2 mengambil gambar..dan sedang berusaha belajar teknik2 yg betul..walaupun buat masa ini aku baru sempat menggunakan auto focus sahaja...hahaha.... tapi angle2 yg menarik tu..atau gaya mengambil gambar atau mungkin juga bak kata guru D40 aku "abg KRATOS", ciri2 artistic eye tu mesti ada...tapi kalau pakai D40, D60 atau mungkin jugak D90 yg lebih canggih dari D40 aku tuh... kalau takde ciri spt yg dikatakan tadi... tak jadik jugak gambar2 menarik..... hehehe..tak gitu? 
oleh kerana ada 2,3 keping pic of my 2 kiddos yg sempat aku amik, so aku postla kat sini....emm.... ok la kot sebagai permulaan....hahahaha!


dan ni pulak pic of IAN NAWFAL yang sempat aku amik after beli topi kuning bunga2 @ telok cempedak..... 




aku suka sangat amik gambar selipar2 ni...penuh warna..penuh rasa...hehehe... cantik2 selipar ni..

dalam syok jalan2 kat telok chempedak tu..tiba2...

najla : "umi! umi! ada monkey kat atas kereta!!!!" jerit najla sambil terlompat2.

den : "mana..mana? umi tak nampak pun?" mataku melilau mencari monkey yg dikatakan najla.

najla: "tu lah umi!!! kat atas car tu!" jerit najla lagi sambil menudingkan jarinya ke arah seekor monyet yang sedang menikmati hidangan tengaharinya di atas sebuah kereta iswara aeroback warna hijau.

den : "a'ahla..... jab..jab...umi nak amik gambar monkey tu..." aku terus berlari ke arah monkey yg kusyuk itu....... click..click....sempat aku amik 3,4 pose monkey yg menarik...heheheheh... aduh...ntah kereta sapalah yg menjadi mangsa monkey tu...kesian.... 

No comments:

Post a Comment